Med tjenestekatalogen i sentrum
Service Management ønsker å sette søkelyset på tjenestekatalogen, og tilnærmer seg dette tema i en serie på tre arrangementer i løpet av de neste seks månedene.
Service Management ønsker å sette søkelyset på tjenestekatalogen, og tilnærmer seg dette tema i en serie på tre arrangementer i løpet av de neste seks månedene.
Excelkurs for deg som har brukt Excel en stund og har det grunnleggende på plass (du har for eksempel lagd din første formel og kjenner til noen enkle funksjoner), men ønsker å lære mer og bli bedre i Excel. Her vil du lære nye funksjoner du ikke viste om, forbedre forståelsen av Excel og få nye tips for å bli mer effektiv i jobben.
Ordinær pris: 500 kr
Service Management, og da spesielt IT Service Management, har vært sentrert rundt et sett av strukturerte, standardiserte prosesser. Det samme har hjelpeverktøyene for de som implementerer og utfører slike prosesser. Mange av disse prosessene forutsetter at det finnes en tjenestekatalog, men denne har ofte ikke fått den sentrale stillingen som den burde ha. Men det er under endring, etter hvert som man ønsker å knytte mer av arbeidet i både forretningen og IT til veldefinerte tjenester. Oppfølging av bl.a. økonomi og eiendeler (Assets), samt virksomhetsstyring generelt, krever at man har en god tjenestestruktur.
Dataforeningens Faggruppe for Service Management ønsker å sette søkelyset på tjenestekatalogen, og tilnærmer seg dette tema i en serie på tre arrangementer i løpet av de neste seks månedene.
De tre seminarene har felles overskrift «Med tjenestekatalogen i sentrum», men med følgende undertema:
2024:
26.11.24 – Seminar 1: Tjenestekatalog: Styring, utvikling og innhold
2025:
19.03.25 – Seminar 2: CMDBs rolle: Knytningen mellom tjenester, utstyr og ressurser.
17.9.25- Seminar 3: Tjenestekvalitet: Hva er det og hvordan måler vi de.
Bli en del av Norges fremste møteplass for teknologi- og IT-profesjonelle! Vi ønsker å hjelpe din bedrift med å øke synligheten, styrke merkevaren og skape meningsfulle forbindelser med din målgruppe og innflytelsesrike ledere i bransjen. Posisjoner din bedrift for fremtiden. Kontakt vårt team i dag for å diskutere hvordan vi kan skreddersy et partnerskap som gir verdi til både din virksomhet og våre medlemmer.
5 gode grunner til å bli partner
Som partner får du tilgang til et omfattende nettverk av IT-profesjonelle, ledere, og beslutningstakere i både privat og offentlig sektor. Dette gir din bedrift muligheten til å knytte verdifulle forbindelser, samarbeide med bransjens topptalenter og påvirke utviklingen av fremtidens teknologi.
Gjennom partnerskap med Dataforening får du eksponering på viktige arenaer som konferanser, seminarer, og digitale plattformer. Dette styrker merkevaren din og posisjonerer din bedrift som en ledende aktør innen IT og teknologi.
Dataforeningen er en ledende aktør innen kunnskapsdeling og faglig utvikling. Som partner får du muligheten til å bidra til viktige diskusjoner om digitalisering, bærekraft, og fremtidens teknologi – samtidig som du holder deg oppdatert på de nyeste trendene og utfordringene i bransjen.
Partnerskap med Dataforeningen gir tilgang til et rikt nettverk av potensielle kunder, samarbeidspartnere og fagfolk. Deltakelse på DND-arrangementer og spesialgrupper gir deg en unik mulighet til å bygge relasjoner som kan føre til nye forretningsmuligheter, partnerskap og innovasjon.
Gjennom partnerskapet får du tilgang til et bredt spekter av faglige ressurser og utviklingsmuligheter. Enten det er gjennom kurs, webinarer eller eksklusive arrangementer, vil din bedrift få verdifull innsikt og kompetanse som kan styrke både ansatte og virksomheten som helhet.